Fått svar...

Från sidan där jag beställt ifrån. Ganska snabbt också. Bra det. Det verkar som att jag att jag kan få mina pengar tillbaka.

Jag fick i mailet bekräftat att min beställning kostade endast 73$ och inte 533$ som det har dragits från kontot.

Som jag förstod det så undrade dom om jag ville fortsätta min beställning och få tillbaka mellanskillnaden eller om jag ville ha "full refund". Fick även veta varför det blev fel, och det är åtgärdat och ska inte ske igen.

Jag svarade att jag fullföljer gärna beställningen, så länge som jag får tillbaka mellanskillnaden. Så väntar på svar nu. En bekräftelse. Hoppas det funkar. Tänker inte ta ut ngt i förskott förrän jag har mina pengar på kontot.

Kan för övrigt inte somna heller. Jävla jobbigt :( börjar 15 imorgon och ska träna kl0900. Kmr inte gå så bra om jag inte får sova...

På återseende...

N


SÅÅ JÄÄÄÄVLA AAAARG!

Kul fuckingjävlafittjul!!

Gjorde en beställning via nätet, på 554:- nu har dom dragit 3889:-!!!!!!!!!!!

För i hela jävla helvetet, hur faaaaan då soooooom?
Arg29.


Söndag

Vilken bra början på dagen. Satte 152:- på att lazio, atalanta och Palermo skulle vinna sina matcher. Check! 1379:- utdelning :)

Nu jobb.

På återseende!


N


Skonsamt

Ligger hemma i sängen igen. Gått bra idag på jobbet. Haft en bra dag.

Började dagen med kaffe och FIFA, sen såg jag Liverpool - Manchester Utd som slutade 2-1 och Pool är vidare till 5:e omgången i FA-cupen :) BRAAAA! Och att spöa Red Devils gör inte saken sämre :) hörde att det första spelarna (unga som gamla) får lära sig i Man Utd är att mot Liverpool förlorar man inte. Mohahahahahaaaa..!!!

Ska sussa nu, imorgon blir det kaffe och FIFA med grannen innan jag börjar jobba. Gn!

N


Stängningshelg

Då låg man hemma i sängen efter att ha arbetat första dagen av denna helg. 20-05 idag. Gick smidigt. Var relativt dött.

Allt gick bra utom vid ett tillfälle; en kille, man, gubbe (whatever!) i 30-års åldern, betedde sig grisigt illa. Missnöjd med sin special, sen fick han för sig att jag sade ngt om honom, vilket jag INTE gjorde. Så stod vi där och diskuterade. Han ville inte ha en ny burgare, utan pengarna tillbaka. Men efter en fem minuter diskuterande ville han ha en ny, så då gjorde jag själv den burgaren. Han sade att det tog över 2,5 min (det tog 1:28) och vände ryggen mot mig och svarade inte på min fråga när jag sträckte fram burgaren och undrade om han inte ville ha den. "vilken låg nivå" muttrade jag och slängde burgaren i papperskorgen. Då kommer han tillbaka och vill plötsligt ha den. Men jag hade ju redan slängt den. Då börjar han kritisera mig som person och kalla mig nolla och grejer. Sånt skiter jag i, jag tar inte alls åt mig, men när en gäst kliver på mig personligen, verbalt eller fysiskt, då är det dags för den personen att avlägsna sig från restaurangen. Det sade jag till honom. "Nu vill jag att du lämnar restaurangen, för ditt uppförande stör andra gäster och oss, vi kommer ingen vart i diskussionen." Efter att ha spytt ut sig några nedvärderande ord så går han i rask takt ut från restaurangen. På vägen ut slår han näven sin stenhårt i glasrutan på entrédörren, då säger jag till en av mina medarbetare "kolla vilken regplåt bilen han sätter sig i har" och så går jag ut och kollar ifall rutan gick sönder. I detta fall står ja i dörrslussen, alltså mellan våra två entrédörrar. Rutan är hel. Men i ögonvrån ser jag att mannen kommer tillbaka. Han undrar ilsket om rutan gick sönder. "Nej", svarade jag. Sedan klev han in i dörrslussen och undrade varför i hela helvete min medarbetare då ringer polisen. Jag förklarade lugnt att det hör hon inte, utan jag bad henne kolla vilken bil han satte sig i, ifall rutan hade gått sönder. I sådana fall hade jag gjort en polisanmälan. Då säger han att jag är stor i käften, kaxig och dum i huvudet. "Då får du tycka det, inget jag kan göra åt" tycker jag. "jag ska slå ner dig din jävel, här utanför, säger han och pekar på uteserveringen. Nu börjar ja känna mig illa till mods (krävs ganska mycket för det) och försöker gå in i restaurangen igen, men han håller för dörren. Nu kommer hans sällskap i form av en tjej som försöker få honom att lugna ner sig och gå därifrån, efter 1 minuts stirrande och svärande mot mig knuffar han in mig i rutan och går därifrån. Och jag kan då gå in i restaurangen igen.

Alltså, helt seriöst; vad fan var problemet där!?
Vad är vitsen med att bete sig sådär???

Vissa personer blir ju bara helt seg i kolan efter att ha förtärt alkohol.

Vuxna människor är fanimig värst. Man kan sägs vad man vill om ungdomar på fyllan, men dom värsta fylleskallarna är dom äldre. Dom som borde vara mest funtade i huvudet (läs; minst korkade).

Jag var inte tyken gentemot honom, jag försökte lösa problemet för honom. Men han vägrade allt. Han var fanimig där enbart för tjafset.

Jag blir så jävla irriterad på sådant. En jävla tur att man jobbade, annars vettefan vad som hade hänt. Högst tveksamt att jag hade tillbringat natten hemma...

Nu ska jag sova, imorgon ska jag upp 10-11, väcka grannen. Spöa honom på FIFA och förmodligen sitta glad i hans soffa när Liverpool spöar Man Utd.

På återseende, och Godnatt!

N


Lika trevligt som senast

Torsdag. Ledig dagen har gått undan!

Slog upp ögonen 0715, efter 5 timmars sömn. Utvilad som fan och pigg. Vill dock sova lite till så slog igen ögonen och vaknade 1030. Dödstrött. Haha!

Var ner på stan med syrran, vi käkade lunch tillsammans med Jiratha, Bahalul och Niklas. Vi åt thaimat på Chaow Praya River. Aldrig hört talas om det stället förut, men det var riktigt gott. Och vilken mysig restaurang :) jättemysig :)
Kommer lätt gå dit igen :)

Åt ju såklart hur mkt som helst. Paltkoma20 fortfarande.

Efter lunchen så sprang jag in på banken och fixade kontobeviset och sen begav jag mig till jobbet för att lämna det. Tog mig en latte och for sedan hem.

Lade mig på soffan och ställde alarmet på 20 min. Men vaknade 5 timmar senare. Så nu är jag nyvaken, dricker kaffe och ser film. :)

Stänger i helgen så det gör inget att jag vänder på dygnet.
Ska dock träna imorgon kl0900 men får la slå ihjäl ett par timmar på soffan mitt på dagen ;)

Även hur gött som helst att Liverpool FC är klar för final i Carling Cup (Ligacupen) efter att ha slagit ut Man C med 3-2 totalt. Vi vann borta med 1-0 förra veckan, och igår fick vi 2-2 :D viktigt! I finalen väntar Cardiff som slog ut Crystal Palace efter straffar.

Finalen spelar den 26:e feb, jobbar då :(

Hoppas vi vinner finalen och en titel, fem år sen senast. Och även om det bara är ligacupen så är det nog viktigare än ngnsin. För spelarna, laget, klubben, fansen. För alla.

YNWA!


Nytränad

Sitter utanför helex och
Röker nu. Haha.

Körde 25 min löpband, 15 cykel och 5 min tramp. Nöjd. Nu gäller det bara att sluta röka...


Träning

...för första gången på 185 dagar. 6 månader och 2 dagar.

Vi ses på andra sidan!


Söndag

Ledig idag med. Ledig20 :)

Haha!

Hann tyvärr inte träffa Emelie och Pontus denna går heller :(

Käkar lite krubb och ser Criminal Minds.S07E08 nu.

Ska börja se serier igen. :)

Liverpool losade igår. 3-1...

N


Citat

"nu vill jag hem och spela FIFA, sörja mina dränker i det"


Har haft en skön ledig lördag :)

Dagen började med att klockan ringde, och jag ville verkligen inte kliva upp. Men gjorde det ändå. For ner till stan, bolaget, lämnade in tipset (vilket jag ångrar) och for sedan upp till mormor och morfar :) mys :)

Nu sitter jag hemma hos Sara och Patrik, men dom är inte här. Utan det är jag, farsan, Simon och Hanna. Ser på PL. Wolves - A.Villa.

Inget spel går min väg nu iaf. Bitter på det.

Ska se Liverpool möta Bolton på bortaplan. Vill ha en vinst för the Reds, men har tippat kryss.

På återseende!

N


Bitterfitta20

Ngt så in i helvete jävla fittless nu! Allt har försvunnit. Irriterad28. För i hela jävla helvete! Ååååhhh!

Orkar inte nuuuu!!!!

Bitter. Vill se film, somna och aldrig kliva upp. BITTER.

Fu!


Lasagne

Mätt och belåten :) gott 20. Morsan bjöd på mat.

Sitter och kollar på Djurgården - Timrå nu. Har även försökt löst kuben utan framgång.

Blir lite FIFA när jag kmr hem :)

N


Haft en bra dag :)

Oja :)

Sitter kvar på jobbet nu. Väntar på att Tommy, Tony och Musa ska bli klara så får man skjuts hem. Nice. Slutade 00 så lika bra att vänta :P

Sjukt FIFA-sugen, men samtidigt sjukt trött. Vaffanculo! Får lägga mig och sova och spela lite imorgon innan jag sticker till brorsan. Ska inte sova bort hela dagen iaf.

På återseende!

N


En grymt bra start på dagen!

Fick en skön start på dagen idag! :) kaffe och FIFA :)
Sedan kom DB och hämtade mig. Vi skulle luncha tillsammans med Bahalul, Jiratha och NS på Tandoori.

Lunchbuffé 85:- Gott som fan :) åt fyra stora portioner. Sista på ren vilja :) helvete vad trevligt det var :) skrattade mer än någonsin tror jag :P

Det var sista gången man umgicks med DB. Han flyttar ju som bekant ner till Göteborg och åker redan imorgon. För att utbilda sig till lärare. Hoppas allt går bra där nere mannen!

Se till att fixa nätet till PS3:an så kan jag fortsätta spöa dig på FIFA :)

Är fortfarande mätt som ett...jag vet inte vad. Inte ett dugg sugen på ngt. Dricker en latte nu iaf. Jag har en riktigt bra dag idag :) och så ska den fortsätta :D

Inget ska få förstöra denna dag! :)

Längtar till imorgon efter att hämta lillebror på dagis. Han skiner alltid upp som en sol när jag kommer och hälsar på :)
Han och Hanna :) vilken känsla när man ser lyckan hos dom :)

Bettingen går ju åt fanders nu iaf. Suck.

Ledig lördag söndag. Måste tvätta iaf. Ska testa att tvätta skjortorna i 90 grader...

Alla drar.


N


Lunch!

Sitter på Tandoori nu tillsammans med DB, Bahalul, Jiratha. Vi väntar på NS och ska käka lite käk. Ska bli trevligt :)


One day

Or another.

Har precis lagt mig i sängen. Trött. Har lirat lite FIFA med Danne B och Danne M. Trevligt som fan. Som vanligt.

Jobbade 15-00 idag. Asjobbig middag, aslugn kväll. Fick en buss med Djurgårdsspelare kl 2355. Hjälpte till under den tiden, så jobbade 21 minuter längre. Gick smidigt. Hoppas det har gått bra för Awais, Kristin och Julia de sista timmarna. Men det tror jag nog :)

Jobbar 15-00 imorgon med. Sedan leeeedig. Skönt. Imorgon innan jobbet ska jag käka lunch med trevligt sällskap :) skön avslutning liksom. :)

Jobbar 11-20 onsdag, torsdag och fredag. Ledig lördag och söndag. Vad faaan ska jag göra då? Får la umgås med familjen och syrran kanske.

Fullbokad tisdag.

Dagstur sussa!! Gn!

N


Mina favoriter


Låg fsg


Två dagar kvar

Har jobbat 16-0115 (0137-0203) idag/ikväll/inatt - kalla det vad ni vill.

Bussnatt. En massa 08:or som årligen åker till och från fjällen denna tid på året. Hjälpte till vid första lasten, men det gick bara en massa cb så gick hem efter 4 brickor.

Tänkte FIFA lite med DB efter jobbet men det blev så sent. Får se om man hinner umgås ngt innan han drar söderut till Sveriges finaste stad.

Kaos på jobbet nu när jag gick. Kändes skit att bara "hej då och lycka till" - men pallade inte vänta längre. Sista bussen för natten gick nu 0315 (sitter på den) och jag börjar 1500 imorgon. Och hade inte kunnat åkt hem förrän efter 0530 eller när dom nu skulle vara klara. Hade jag inte jobbat imorgon så hade jag hjälpt till. Kö ner till entrédörren när jag klev ut :/ jag hoppas innerligt att det hår bra för dom inatt.

Sjukt FIFA-sugen. Blir ett par matcher innan sängen iaf.

Sjukt less på mig själv. Av flera anledningar. En av dom är att jag är så jävla fet så busschauffören kräver att jag betalar för två resor. Fick en ny arbetsskjorta igår, och helt jävla seriöst - den är så jävla stor så jag fick träningsvärk när jag bar den hem.

Jag måste helt seriöst göra något åt min jävla mage. Mår fan inte bra av att se ut som en sumobrottare. Det är åt helvete! Kosten är a och o. Men inte så jävla lätt när man jobbar där man jobbar. Blir lött en BM, några CB och några CCT. Har ingen förbannad frys hemma heller så har liksom ingen "rolig" mat hemma. Enbart pasta och ris. Jävla fittsaker!

Dags att röra på sig mer? Sade upp medlemskapet på Helex i förrgår iaf. Betalade 399:-/månaden men tränade typ 1/månaden om man slår ut det på ett år. Ovärt? JAAA.

Vill börja med fotbollen igen, döma också. Men går liksom inte att kombinera med de oregelbundna tiderna jag jobbar. Sen underlättar det inte att jag inte har bil/körkort.

Men måste göra ngt. Typ nu.

Fan snart så jävla illa med fetman att lillebror och sötaste Hanna inte kommer känna igen mig när jag hälsar på. Blir la rädd för "den tjocka otäcka gubben" liksom.

Ska iaf ge det hela en chans på tisdag då jag är ledig. Ska hämta Simon på dagis och sen hälsa på familjen. På kvällen blir det till att umgås med Lina. Det är tamigfan på tiden.

Nu ska den feta bloggaren kliva av bussen och spela FIFA.

Bitter kille20.

På återseende!

N


Ledig dag

Tjolahopp.

Torsdag. Ledig. Handlat lite kläder idag. Umgåtts med syster på stan, fikat, sen var jag och DB och fikade också. Efter det gick vi och sade upp medlemskapet på Helex. Haft det sedan augusti 2007. Senaste gången jag var och tränade var den 21:a juli 2011. 399:- /månaden....


Nu har jag nyss vaknat efter att ha vilat en timme. Ska umgås med Thomas och DB ikväll. Thomas åker ner till Jönköping imorgon och DB till Gbg i början av nästa vecka.

Sjukt seg idag.

På återseende!

N


Börjar dagen med ett leende

God morgon!

Idag jobbar jag öppning, det sker inte så ofta efter önskan. Det uppskattas :)

Jag har otroligt svårt att lägga mig i tid på kvällarna/nätterna. Jag har lätt för att vara vaken länge, och därav är det svårt att infinna sig i tid tidigt på morgonen.

7-16 idag, var helt övertygad om att jag skulle jobba till 1630 :P

Jag är på bra humör idag, och det finns inget som ska förstöra det för mig. Jag ska ha en awesome dag! :)

Kanske det blir ett par öl efter jobbet, vem vet? Dock inte sugen på fest just nu.

Jag är ledig imorgon och måndag, ska bli skönt :)

Sverige vann guld i JVM - hur stort som helst. Första guldet sen 1981, andra totalt. Sverige ägde finalen mot Ryssland. Efter 2 perioder stod det typ 42-4 i skott till våran fördel, dock 0-0 i matchen. Ryska målvakten var awesome. Tror Sverige vann skotten med 22-1 i den andra perioden.

Men i den tredje perioden kom ryssarna ut som ett bättre lag och allt kändes inte lika bra längre. Matchen stod och vägde. Men 0-0 stod sig perioden ut. Sudden Death väntade, och om den förblev mållös skulle det avgöras på straffar. Så hade jag tippat.

Men efter en tabbe från det ryska försvaret, och bra uppmärksammat från den svenska anfallaren Zimbanejad (stavning) kunde vi vinna med 1-0!!!! :)

Fan vad vi skrek, jag, Thomas och Danne! Vi såg matchen hemma hos DB. Trevligt värre :)

Nu ska jag kliva av bussen och bege mig till jobbet.

På återseende!

N


FINAL!!

Sveriges JVM-lag är i VM-final! WHAAAAAT UUUUP!!!!!?

Sjukt bra krigat gubbar!

Ett par stora vinster i början av turneringen och sedan ett par klassiska upphämtningar och vändningar.

Att ligga under med 3-0 mot Ryssland och sen vända på det hela och vinna med 4-3 på straffar kräver karaktär!

Att i semifinalen ligga under med 2-0 mot Finland efter två perioder och sedan göra 3 mål och vinna matchen kräver karaktär!

Ikväll/inatt är matchen. Sverige - Ryssland.

Gör mig stolt!


120102

Nytt år, nya möjligheter.

Klassisk-t.

Jobbar stängning idag. 18-03. Ska faktiskt blir skönt. Stänger imorgon med, ledig onsdag, 11-20 torsdag, ledig fredag, 7-1630 lördag, ledig helg söndag måndag. Soft.

Jag har inte bloggat sen en vecka, men har inte haft ngt att skriva.

Nyårsafton var trevligt :) firade med en massa vänner. Vi var hemma hos Nordis, hon bjöd på tre-rätters (asgott som vanligt) och vi hade köpt med oss några flaskor vin :)

Jag tog det relativt lugnt, eftersom jag skulle jobba 11-20 dagen efter. Kom hem strax efter 04. Slocknade i soffan framför Sverige - Ryssland i JVM. Synd man missade.
Försov mig. Illa.

Såg även en bild igår på Nordis där jag har gett henne en fet jävla bula och blåtira :S vi brottades lite, jag tog ner henne på golvet, hon tog tag i min arm och jag skrek som en liten gris. Haha! Jag kan dock inte komma ihåg när eller att jag orsakade ett blåöga...


Började läsa en bok igår, aslängesen jag läste en bok. Ville inte sluta läsa. Fortsätter nu.

På återseende!

N


RSS 2.0