Kaos, minst sagt !

Även att man vaknade 6 imorse, hade väckarklockan inställd på 7, men vintertid fr.o.m. idag ju.

Igår så var man på jobbet ett tag, räknade kassorna, vilket går betydligt snabbare nu =)

=)

Ska bara bli ännu snabbare!


Det var helt sjukt igår, lunchen var liksom aldrig, utan runt 2 kom det folk, sedan hade dom jättemkt på frukosten.

Sedan gick Lina hem halv6, då det hade lugnat ned sig, Persson, skulle ändå komma halv7 som jag hörde det, så det var 1 timmar som jag var ansvarig, men hon kom halv8 och de 2 timmarna blev kaos ! !

Fett mkt i DT:n, samtidigt som det blev mkt i kassan, var en man kort i DT:n. Hade inte alls skadat med en till i 2:an.
Agnes och Michaela hade ju sitt i kassan, så ingen av dem kunde hoppa in i 2:an.

Köket klarade av det hela på sina tre gubbar, dom hade ett bra skåp med, det var inte många parkeringar, men servicetiden var rent åt skogen.

Kunde ta 10 minuter för en bil att ta sig runt, helt osannolikt ju.

Renligheten existerade inte förrän vid kl.20, då Persson och resten hade kommit in och gästerna inte var lika många.

Det första man får höra är: "Om man håller upp 'Clean as you go' så är det inte lika skitigt som det är nu".

Kul ! Det var rätt irriterande, för det var kaos, sedan kan jag vara beredd att hålla med om det för skitigt, men vi hade verkligen fullt upp.

Tacklådan var ett berg av skit, som tur var så hade köket gjort upp ett relativt bra skåp, vilket gjorde att en av köksnissarna kunde gå ut och ta den, vilket Erik gjorde.

Uscha !



Hahaha !


Men vi sålde ju =)

Det gick relativt bra =)


Idag börjar man kl.10, går hem 19, precis som övriga veckan.

Ledig imorgon, men då ska jag på årsträff med domarna, och morsan vill att jag är barnvakt mitt på dagen, men måste till årsträffen.

Tappade även bort busskortet igår, för när jag väl var framme vid hållplatsen efter att ha stressat som en tok till den, så hade jag inte busskortet på mig, vilket resulterade i att jag fick gå tillbaka till jobbet, väl där så gick jag aldrig och hämtade det, för jag gick fram till kassan, stod och snacka lite skit med Stina och Maria, sedan fick jag sms och det var en polare som var på parkeringen, och han skjutsade hem mig, skönt det iaf =)


Nu sitter man och lyssnar på ngn skitmusikkanal som ingår här ute i bushen, visserligen spelas det inte en alltför dålig musik, som nu är det Frank Sinatra - My way, vilket är en grymt skön låt !

Han är grym !

Jag vill ha mer musik, men vet inte vad, så man måste fundera lite, vill ju inte direkt bara skaffa mer, ta upp en massa onödigt utrymme.

Var ut och kollade boende igår, vilket ledde till att jag hittade en lägenhet hyfsat centralt, den var väldigt intressant, får se om dom hör av sig ngt. Håller tummarna !


Undra när filmerna kommer då, imorgon eller tisdag skulle jag tro =)

Alltså, folk frågar varför man jobbar på McD, dom har en negativ ton till det här arbetet, vilket jag också hade innan det var aktuellt, men det är inte alls så, det är så skoj!

Dom man arbetar med är i samma ålder, arbetsuppgifterna är inte tråkiga, utan det hela är ett bra arbete.
Det är ett arbete som ger mkt arbetserfarenhet, kunskap och vid intresse och potential även utbildningar, som du får betalt för.

Kan inte bli så mycket bättre.

Jag trivs verkligen, det gör jag.

=)


Bättre än Dressmann.

=)

Även att Emelie öste cred över mig i fredags kväll, då jag var hos Sanfer.
Hon vill att jag ska studera vidare, tillsammans med henne.

Fast hon tycker jag ska bli politiker, vilket skulle kräva en enorm tid och energi, och som inte alls är lika aktuellt nu som det var förr.

Men det var trevligt att höra allt bra hon hade att säga om mig. Hahaha !

Tydligen så är jag ett samtalsämne som dom diskuterar relativt mycket...


Ciao !

N

Kommentarer
Postat av: jennifer

clean as you go betyder att ALLA tar reda på sig på en gång det tar typ 1,5 sekunder extra å böja sig ner i farten och plocka upp ett pf som man tappar å slänga det.. om alla skulle göra det.. spelar ingen roll hur mycke det är.. så skulle det bli mycke renare! Detta måste vi se till att medarb. gör oxå!

2007-10-28 @ 14:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0