Livet leker =)



Tjooohoooo ! !

Igår hade man medarbetarsamtal med chefen herself.

Det hela började med att det var ett bra tajmat möte eftersom min provanställning går ut denna månad.
Hon frågade vad jag trodde, sparken eller fortsatt anställning?

Fortsatt trodde jag, men visste ju inte.

Och det blir det =)

Fast och heltid =)

jävla nice =)

Skönt, vilken befrielse !

Nu kan man fundera över att ta lån, spara pengar varje månad, köpa en bostadrätt, ta körkort och en massa annat !

Nu ska jag hitta en lägenhet mer centralt, eftersom jag går skift numer och då både öppnar och stänger mer =)

Min främsta styrka på jobbet, anser både jag och chefen, är min förmåga att kunna ta konstruktiv kritik och verkligen lyssna och ta åt mig.
Jag förstår att det är beteendet och inte personligheten man ifrågasätter eller kritiserar.

=)


Medarbetarsamtalet grundas på ett utvärderingshäfte som medarbetaren först fyller i själv.

Första delen består av några frågor/påståenden som du sedan ska gradera från 1-4;

1. Oacceptabelt utförande.

2. Bör förbättras.

3. Bra utförande.

4. Utmärkt utförande.

Där hade vi lite delade meningar, men i det stora hela så var vi överrens, vi vet var vi har varandra =)

Den andra delen består av frågor, som t ex "Vad har du för karriärs-/utbildningsmål med ditt arbete på McDonalds

Där svarade jag att jag ser gärna mig själv klättra uppåt då jag trivs med arbetsuppgifterna och med arbetskamraterna.

Chefen svarade med att hon gärna vill se mig klättra, eftersom det finns potential hos mig =)
Dåligt man växte efter dom orden =)

Hon frågade hur långt jag kan tänka mig att klättra, vilket jag inte visste.

Men typ arbetsledare.

Då frågade hon, "Om du får välja helt fritt, vilken befattning vill du helst ha? VD, "nya Ulf", restaurangchef eller arbetsledare?"

"Det finns många olika befattningar inom dessa företag", fortsatte hon.
"På huvudkontoret i Sthlm arbetar det två tjejer som aldrig har jobbet i en restaurang och dom håller på med bokföring och fakturer mm."

"I alla fall restaurangchef", svarade jag =)

Sedan visade hon mig en preliminär utbildningsplan hon hade snickrat ihop, vilket var att om allt går som det ska, om jag fortfarande vill och likaså dom, så kommer jag att vara verifierad restaurangchef under det första kvartalet 2010 =)

Det är en relativt intensiv klättring =)

Men inte mig emot =)

Jag ser gärna mig själv utvecklas och klättra uppåt =)

Dels ger det bättre lön, ett större ansvar, vilket jag anser mig behärska och sedan så tror jag att själva arbetet blir roligare.

Sedan är det utbildningar jag får gratis genom arbetet, som annars kostar, och det är inte alls tokigt att ha olika utbildningar med sig i ryggsäcken, och likaså all erfarenhet =)


Men nu ska jag ta en sak i taget.

Jag är helnöjd med att ha fått heltidstjänst och fast arbete =)

Jag ska verkligen visa framfötterna, visa att jag kan och vill utbilda mig nu i januari, sedan ska jag prioritera arbetet mer, och inte slarva, vilket har hänt lite väl mkt den senaste tiden.

Ska ta mig i kragen och fortsätta utvecklas, och inte stanna upp =)

Efter medarbetarsamtalet så kändes allt helt underbart, en underbar känsla =D

Var ett tag sedan man var glad som imorse när man stack iväg till jobbet.

Jag arbetade som bekant på Dressmann ute i Birsta i över 16månader, var extraanställd där.
Arbetade pararellt med skolan, vilket gjorde att man inte arbetade alltför mycket, men fick arbetet där genom praktiken.

Efter studenten arbetade jag hela sommaren, sedan blev det mindre och mindre för varje månad och nu i våras var det "hela" 3/veckan + att dom gick bakom ryggen på mig på ett oförlåtligt sätt.

Dom sade inget till mig först, sedan efter mitt ifrågasättande och reaktion lovade dom mig halva vikariatet, men blåste mig.

Så det var skönt att komma därifrån, även om att stå och sälja kläder passade mig väldigt bra.
Ville egentligen inte gå från Dressmann, men med tanke på hur bra jag har det idag så ångrar jag det inte sekund, och jag hade inte råd att stanna på Dressmann heller, eftersom jag skaffade egen lya och var i sådana fall tvungen att ansöka soc.bidrag varje månad och för att få det måste man lämna in 5 sökta arbeten varje ny månad

Vilket resulterade i att man sökte seriöst.

Men arbetet på McDonald´s sökte jag aldrig.

Redan rama bananskalet som gjorde att jag hamnade där.

En eftermiddag/kväll som jag satt hemma så ringde kusin min, som bor trappen bredvid, och undrade om jag inte skulle komma över på en öl eller kaffe.

Visst tyckte jag och gick över.

Han hade en vän där, Erika, som bjöd på en öl och sedan ringde hennes mobil.

"Peter, söker du jobb", frågade hon.
"Nej fan heller, jag är ju på posten jag", svarade kusin.
"Men Nisse söker arbete väl", fortsatte han och frågade mig.

"Jajamensan", svarade jag och sedan så fick Erika mitt mobilnummer som hon gav vem hon nu pratade med.

När samtalet var avslutat så berättade Erika att det var en kompis till henne som arbetar på McDonald´s som ringde och undrade om hon kände någon som ville ha jobb.

Dagen därpå ringde Jennifer från McD (kallar det så numer) och sade att jag var välkommen på arbetsintervju dagen därpå (måndag) kl.13.30.

Kan tyckte jag och såg fram mot det, dock en nervös längtan.
Skulle ju bli min första arbetsintervju =)

Väl på plats strax före halv2 så presenterade jag mig för dom som arbetade där och då sade dom att Angela skulle komma alldeles strax, så jag kunde sätta mig ner och vänta så länge.

Efter en cirka 5 minuter kom hon, vi skakade hand och satte oss ner och pratade.

Det var ett givande samtal som innehöll allt från skador från våra aktiva dagar inom idrotten till framtidplaner och hobbys.

Intervjun höll på strax över 1 timme.

Jag lämnade butikschefen på Dressmann som refferens och sedan frågade jag lite om vad det skulle bli för anställning efter provanställningen om det skulle vara aktuellt.

"Heltid", svarade hon.

"Extra då", frågade jag.

"Nej, det behövs inte", svarade hon.

Sedan sade hon att hon hör av sig inom nästa veckas helg med besked.

Det kändes riktigt bra efteråt, men jag hade inga förväntningar, utan fortsatte söka jobb som vanligt.

Veckan därpå var jag med "Deniro" (Stefan) och vi satt och hemma hos mig och hade en dörrknackare inne när mobilen min ringde.

Det var McD och Angela, hon berättade att jag fick jobbet.


Dåligt nöjd man vart =)

Och nu har man heltid och tills vidare-anställning.

Snacka om flyt =)

Hade flyt att få på Dressmann med, hade praktik där och trodde inte att jag skulle klara av att "stå och vika kläder i 6 veckor".


Hahaha !

Och aldrig att jag hade tänkt arbeta på McD, helvete hellet !

Men det passar mig jättebra, det är ett arbete med många kollegor, man får träffa mycket folk, vilket jag måste ha som sysselsättning då jag är en väldigt social kille som tycker om att träffa och umgås med folk.

Nej, livet leker mer än någonsin =)

Jag trivs med situationen nu, men jag är INTE mätt.

Jag ska visa att jag fortfarande är hungrig.

Jag vill och kan utvecklas ytterligare.

Det ska jag visa dem !

Jag är mer nöjd, men inte helt nöjd!

Fyfan vad skoj  ! !

Det blev en rätt lång blogg idag.

Men har haft det inom mig sen igår.

Snart är det dags att fara in till stan och till farsan.
Ska sova där eftersom jag öppnar imorgon kl.07:00.

Men ha det kanonbra och kom in och ta er en burgare, eller varför inte en sallad för 59kr?
dom är goda =)

;)


(McD)Nisse

Kommentarer
Postat av: Tony

Haha, ja det där måste vara det längsta blogginlägget jag någonsin läst ;)Du verkar nöjd efter medarbetarsamtalet! Gött säger jag. Precis det jag velat hela tiden ;)

2007-09-20 @ 01:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0