Till minne av dig min vän.

"Igår så var man inte direkt närvarande, för man var helt slut.
Jag somnade 7 igår kväll, vaknade nu, då hade jag 5 missade samtal, ett oläst meddelande.
Vaknade till igår när tlfn ringde så jag svarade, då fick jag frågan om en gammal bekant,
en gammal polare var död.
Dom frågade om jag visste. Jag hade ingen aning.

Sedan så somnade jag igen.
Och vaknar idag, halv11. slår på datorn, loggar in på msn. och gör i ordning kaffet.
När jag sätter mig vid datorn så får jag frågan "Har du hört att ___ är död!?"
Då tänkte jag för mig själv om det var ett skämt, sedan så när jag tänkte efter så
kom jag ihåg att det ringde igår.. Shiiiit. Det är helt sjukt.
Han hade ju haft det väldigt tufft, väldigt svårt, men det blev mkt ljusare med tiden,
för sjukdomen försvann, sedan kom den tillbaka igen, men då var han tystare med det, och
jag hörde ett rykte om att den var tillbaka, men sedan sades det till mig att det bara ett rykte.
Då var ju allt bra igen. Sedan så får man höra att han inte är i livet längre.

Han dog igår morse, på sjukhuset.. Helt tragiskt. :(:(:(:(:(:(:(

Svårt att förstå..
Vet inte riktigt vad man ska säga..

Minnen flimmrar snabbt förbi i huvudet mitt nu, från tiden då man var en liten spjuver.
Då vi hängde som mest med varandra.. Kommer ihåg hur vi ägde i fotbollslaget, vi två äldre:P

Kommer ihåg hur vi en varm sommardag hade lite att göra, så vi gick upp på Statoil, jag stal 2 Cola och 2 Kexchoklad, sedan gick vi ner till stranden och käkade och drack cola.
Kommer ihåg när vi satt och tittade på Rovdjuret hemma hos dig.
Kommer ihåg hur vi två retade tjejerna i klassen i 3:an, när vi cyklade snbbt genom området och skrek och skrämde alla äldre, hur kul vi hade.

Sedan blev vi äldre,
vi gick åt varsitt håll,
vi träffades inte alltför ofta längre..

Dagarna blev till veckor, som senare blev till månader.
Under en kort period återfick vi kontakten igen, vi stack ut tillsammans igen,
vi snackade skit, gjorde allt och inget igen, sedan tappade vi kontakten igen..

Sedan får man höra att du inte finns hos oss längre. Svårt att förstå, du som var så...såå.....tvärtom.

Vet inte vad jag ska säga. Det är svårt att förstå att man inte kommer träffa dig igen. :(:(:(:(

Jag hittade på ditt smeknamn, det glömmer jag aldrig. Damn, alltså, fan vilka minnen man har..

Rest In Peace Mathias "Thuna" Törnqvist."

En blogg jag minns, tillägnad Tonfisk.



Kanske avsluta med något roligare? =)


Detta är upplevelser från en fest i Svartvik som urartade, men väl inne, i början...=)


Fyra killar sätter sig bredvid Nisse, två på varsitt armstöd alldeles bredvid honom,
två andra på varsin stol tätt intill.

- Ursäkta, men är ni bögar eller, undrade Nisse.
-V...v...v..va..? stammade killarna fram och sakta men säkert begav dom sig, en efter en..

HAHAHAHA ! !


- Res dig upp Simon *knäpper med fingrarna* ! sade Nisse.
Grabben reser sig omgående.

- Sätt dig ! sade Nisse.
Grabben sätter sig omgående.

HAHAHAHAHA ! !

Hoho, man är ju bara för grym^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0