Gratäng eller gryta???? Vad är rätt?



Idag har det var kanonväder!!!

Dagen började med att syster ringde och väckte mig 11.
Sedan somnade jag om, och då ringde morsan.

Dom ville till Bandsjön och bada, och jag var inte sen på att hänga på!! =)
Vi hämtade upp syster på Alnö hemma hos Henke, han jobbade, och sedan for vi till sjön.

Så underbart det var!
Stekande sol, svaga vindar och ledigt 19 i vattnet =) =)

Årets första dopp blev idag(!).


Vi var inte där så länge, tre timmar cirkus.
Matdags hemma hos morsan, fiskgratäng. Gottgottigottgott! =)

Hade även värsta dilemmat ang fiskgratäng eller fiskgryta!!!
Hahahaha!

- Är det pärer till gratängen eller, undrade jag.
- Nej, det är mos, svarade farsan.
- Okej, men kan ni inte koka några pärer till mig?
- Vill du ha det, det är ju mos i gratängen, undrade båda mor och far.
- Men varför är den i, varför inte på sidan om?
- Annars blir det inte gratäng, utan fiskgryta, svarade farsan.

Kort tystnad och jag blev fundersam.

- Men jaha, farsan min (i Naxta) har aldrig mos i gratängen, han har det till, eller pärer, sade jag.
- Fiskgryta med andra ord, svarade morsan.
- Neeee, gratäng, fortsatte jag.


Sedan käftade vi fram och tillbaka någon minut.
Och efter några minuters byte av samtalsämne gick jag åter in på detta:

- Men jaha, varför är det då inte mos i potatisgratäng, jag menar, ni säger ju att det inte kan bli gratäng utan mos, för då blir det gryta????? fortsatte jag.


Hahaha!

Då blev man på dryg humör.

Ska tillägga att fiskgratängen/grytan var sviiiiiiingoooood! =)
Fisk, mos, bea, curry, fransk peppar mm. =)


Nu tycker du säkert inte att detta var roligt, men det var det! xD


Hahahaha!

Frågan är vad man ska göra nu, ska man åka ner till stan och handla lite efter 12, eller ska jag upp tidigt imorgon??
Men måste ju ha cigg, en kvar nu ju =(


N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0