Addicted?



Jag har funderat en längre stund på hur saker och ting ligger till.

Jag är nog beroende, eller är jag det?

Vad är det för kännetecken för att vara beroende?

Vilka "olika punkter" ska man bocka ja för, för att få diagnosen beroende???

Jag vill ju påstå att när ens vardag, alltså, när man väljer vissa saker framför andra, så att man får konsekvenser för sina handlingar, då har man ju visat att man är beroende, framförallt om man vet att det blir påföljder, som man egentligen inte vill ha.

Påföljder som man väljer att möta, trots att man inte bör eller vill.

Då pratar vi väl missbruk, beroende?

Om inte, så är det ju ett fruktansvärt dåligt omdöme?

Kommentarer
Postat av: jayne

ja det tar tid...men en bra serie ska man kunna se fast man missat en gång...!!!

2008-07-06 @ 20:33:23
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: jayne

rätt!!!

Jag följde Prison break... jättebra första säsongen...längtade till andre...men... varför... det blev liksom bara för mycket..av det goda!

2008-07-06 @ 20:44:16
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0