Dålig början, men bra avslutning =)



Dagen blev bra.

Och vi hade mkt att göra!

Full fart strax efter halv1, och det fortsatte i princip hela tiden =)

Men dagen började inte bra, när jag satt här och bloggade imorse smsade Tony och sade att en var sjuk, men det gjorde inte så mycket, bara en man kort i kök.

Men sedan när jag satt på kontoret på jobbet så ringde en till och sjukanmälde sig, även det kökspersonal, vilket betydde att det bara var 2 i kök under lunch.

Visst, en annan kan ju gå in och hjälpa, men som SL ska man helst vara där framme, plus att två i kök är lite.
Balansen mellan service och produktion existerar inte.

Och jag försökte ringa in folk, men antingen kunde dom inte, eller så ville dom inte.
Klandrar dem inte heller, har man ledig helg så har man =)

Så jag beslutade att kasta in Wigus i kök, vilket gjorde att jag och Maria P hade DT:n, men bossen var också med  =)
Trots sin ringa energi.

Vi sålde bra hela dagen, och det kom även en buss.
Det svåra var rasterna, att lösa dem.

Man fick gå på en kvart, en bit mat och en cigg mao och sedan komma in och byta av.
That´s it.

Och så fortsätter man tills folk har haft sina raster.
Jobbade över lite, skulle sluta 1600, men gick hem strax innan 1700 då CH var på rast.

=)

Ledig imorgon, funderar starkt på Birsta och/eller Ljusta och mor och far.
Kanske båda?

N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0