"Jag, lillsnoppad kille 21, söker dig, ett kvartston kvinna, gärna hårig och svettig"



Födelsedagen idag då.

WOW........^^


21 tärda år, och förhoppningsvis(?) ännu fler framför mig..
Nog om det.

Jag har haft funderingar på att lägga ut en kontaktannons.
Vet inte riktigt vart jag ska vända mig, om det ska vara mer lokalt, eller kanske mer riksöversträckande??

Iaf då..

Rubriken lyder följande:

"Jag, lillsnoppad kille 21, söker dig, ett kvartston kvinna, gärna hårig och svettig"

Undra om man får många reaktioner?
Det tror jag, men inge svar?

Haha! Vill inte ens veta.


Varför är språket som det är!??

Jag menar, finns många tillfällen då man använder sig av fel ord rent vardagligt, men alla vet ändå vad man menar och ingen verkar bry sig (om jag ens gör det!?)..

Några exempel...


Att använda sig av för olikheter att förstärka betydelsen av något specifikt ord, t.ex. "Fruktansvärt bra!"

"Fruktansvärt" har en negativ definition, och "bra" som har en positiv definition, och bör därför inte nämnas efter varandra.

Håller du inte med?

Ett annat exempel är "extremt", "jätte" och "liten". "Väldigt" likaså.
"Extremt liten".
"Jätteliten."
"Väldigt liten"


Alla dessa tre varianter är i vardagligt tal olika definitioner av "pytteliten".

Men varför använda sig av något som i själva verket betyder "storliten"???

Nu känner jag att detta blev för jobbigt, alltså att det inte är intressant, inte roligt, ingenting.

Vet inte varför jag ens nämner det, men har reflekterat väldigt mycket kring detta ämne, och blivit rättad ett antal gånger på senare tid.


Irriterande, men korrekt, vilket gör det hela ännu mer irriterande!

En extremt liten (nu är jag där igen) sak som man egentligen ska skita i, men kan inte låta bli!

Hahaha!

Jag hade väldigt trevlig idag, på jobbet. Skrattade mkt, var skoj =)
Värsta flum juh!


Finns inget roligare än att göra narr av sig själv.

Sarkasmen, den finns där, inte sant?? =P
Ironin ska vi inte ens tala om, den verkar ju till och med vara omärkbar i vissa fall?


Jag som tänkt ta det lugnt i helgen, men vet inte.
Blev ju lite sugen på utgång.

Men får se.
Inget jag tänker bestämma nu.


Ledig helg iaf, dåligt skönt dårå ska ni allt veta =P


Men nu ska lillsnoppade Nisse sätta sig framför TV:n innan det är dags att bege sig bort till sängen.


Jag vet, jag verkar älta min PYTTELILLA snopp, men jag är nöjd med mig själv, och vill att alla ska veta att jag står för det!

Den må bara liten, men underverk, det gör den. (Om jag får säga det själv)


N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0