Reflektion - jag verkar inte ha något vettigare att hålla mig sysselsatt med??



Igår, eller inatt, eller kanske idag? Inte vet jag, men hur som helst; det inlägget var väldigt negativt inriktat när det gäller ensamhet.

Men behöver ensamhet vara det?




Det är klart, det finns ju olika typer av ensamheter.


Men ensamhet i sig är inte nödvändigtvis en dålig egenskap(?)
Vet inte ens om man kan kalla det "egenskap", men att vara ensam har sina fördelar.

Man gör som man vill.
Man tar hand om bara sig själv.


Sedan finns det nackdelar med;

Man gör som man vill.
Man tar hand om bara sig själv.


Du ser, det är både och.

Jag saknar min ensamhet.
Den vardagliga ensamheten, inte den mänskliga.

Att bara vara.

Så är det oftast, men när ensamheten äntligen(?) störs, så känns det hela tiden så påfrestande!

Alltid vid fel tillfälle.

Alltid uppretande.


Jag förstår mig inte på det här överhuvudtaget!?

Först klagar man över att man är ensam och har tråkigt, men sedan när man inte är,
då klagar man över att man inte är det!?!??!!?

Patetiskt!

Riktigt patetiskt!

Vi svenskar verkar aldrig bli nöjda, det är då en förbannad egenskap!

Det regnar ute.
- Kan det aldrig bli bra väder???

Det är soligt ute.
- Herregud vad varmt det är!

Aldrig nöjd!


Tacksamhet.

Vad är det?
Vad står det för?


Man börjar ju undra..

Man börjar ju ifrågasätta saker och ting..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0