R.I.P Algot. Vi är många som sörjer. Alla mina tankar och styrka till din familj



Efter jobbet for jag och Kristina ner till Shell för hon var hungrig.
Var på kanonhumör då kvällen gick perfekt1

Men det första jag ser när jag kliver in på macken är förstasidan på Dagbladet;

"Algot, 23, hittad död på Bali"

Det var en sådan fin kille.
Jag höll verkligen mina tummar för honom.

Bekantade mig med honom under den fina charmtiden.

Vi satt dag in och dag ut på Café Charm (och Café Glädjen) och spelade kort, drack kaffe, snackade skit och gjorde allt utom att vara i skolan.

Lulle satt där en dag, med Algot, och vi slog oss ner vid dem.
Vilken kanonrolig och skön person det skulle visa sig vara.

Var ett antal veckor som man umgicks sådär.

Sedan blev det färre och färre gånger man träffade honom.

Och till slut mer sällan än ofta.


Och nu när man märker av honom är det i tidningar, här på internet och på TV.

"Algot, 23, från Sundsvall, försvunnen sedan mellanlandningen i Hongkong."

Han for från Oslo 1:a eller 2:a Maj till Hongkong för att byta plan till Bali där han skulle möta upp sina kompisar.
Men det gjorde han aldrig.

Han satt aldrig på planet.

Sedan dess har det vart tyst.
Hans konto har vart intakt.
Likaså hans internetsidor och liknande saker.


En facebook-grupp bildades för honom.

Sedan får man läsa i tidningen att han inte längre lever.


Snacka om att man blev nedstämd!

Tragiskt, det är vad det är!

Vet inte vad jag ska säga, finner inga ord.


Kommer sakna hans humor, hans personlighet!

R.I.P. Algot Backlund.

Till minne av dig, min vän.


N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0