Rata Radiotjänst! IDIOTER!



Läste nyss detta på text-TV:



Krävs på tv-avgift för museiföremål.

TV-apparaten är från 1954 och fungerar inte.
Därför blev Roland S Johnsson rasande när Radiotjänst gav honom beskedet att Målilla-Gårdveda hembygdsförening måste betala tv-avgift för museiföremålet. 519kr är avgiften för klenoden.

- Jag kommer aldrig att betala, säger Johnsson till Oskarshamns-Tidningen.
Men enligt Radiotjänst spelar det ingen roll om den fungerar eller inte.

Hembygdsbasen funderar nu på att slänga både museiföremålet och sin egen tv-apparat. Men först vill han få skriftligt besked på att soptippen ska slippa tv-avgiften.



Helt rubbat det där!


"Men enligt Radiotjänst spelar det ingen roll om den fungerar eller inte." 
WHAT!? SKA MAN BETALA FÖR EN ICKE FUNKTIONELL TV!?!?!?!


ÄR DOM DUMMA!?


519kr i månaden är förjävla mycket pengar! Rent åt helvete tycker jag att det är, likt förbannat står jag och betalar, senast idag!


Varje gång funderar jag på att ringa och säga att jag inte har någon TV!

JÄVLA FITTOR!


Men att tvinga någon att betala för en TV som man inte kan använda, och som man har enbart för att ställa ut, det är IDIOTI!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0