Första dagen som rökfri!


Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för min bloggtorka!

Inte för att det är någon som LÄSER det jag skriver.

Men bättring är på gång.

Jag har vart rökfri i 17 timmar nu, och längre ska jag!
NU JÄVLAR! =)


Inte en dag sen va? =P


Jag snusar istället, men kommer inte nyttja det i samma utsträckning som rökningen har vart.
Jag underlättar för mig själv. Härdar så länge som möjligt.

S,S & S erbjöd mig deras paket igår när dom for, men jag tackade nej, eftersom att jag skulle sluta.

Imorse, på väg till bussen kl.0455 för att åka till jobbet, tog jag min senaste cigg.
Det första jag gör när jag går till jobbet sen är att jag går ner till macken för att köpa cigg.
Men vänder på klacken vid dörren och går! *STOLT!*

Hahaha!


Nog om detta, det är en lång väg kvar att vandra.

Igår så var ju S, S & S här, vi åt god mat (grillat, potatisgratäng och beasås) och hade en trevlig afton =)
Ledigt att vi gör om! =)


Även att vi inte har spelat bissmark de senaste två gångerna, så nästa gång blir tre gånger! =)


Och i måndags skulle jag åka ut till dom, men sprang på Apoteket innan för att köpa kompresser så att jag skulle kunna plåstra om mitt fula sår på benet. Och när jag står där i den livstidslånga kön, så ringer Stefan och frågar om jag inte är sugen på att äta McDonald´s, så vi bestämmer att jag åker ut till dom, snackar lite skit och käkar McDonald´s. Haha!

Efter middagen så gick vi in till stan och satte oss vid fontänen vid Vängåvan. Hur bra väder som helst! =)
Helt underbart! Måste bara tillägga att Seb är hur söt som helst! Ett mer svårflörtat barn får man leta efter, men har man väl flörtat in sig, så har man! =)


Jag är ledig på midsommar, ledig fredag och lördag den veckan, så jag kan följa med familjen till stugan. Trevligt! =)
Får dock se hur man tar sig hem på lördagen (öppning söndag), men det ska nog gå att lösa! =)

Trots att jag inte rökt på hela dagen, och tyckt att klockan mest stått still hela eftermiddagen och kvällen, så känner jag att jag är på ett strålande humör!


Konstigt. Men det får hålla i sig över morgondagen med ;)

Jobbar ju med Nordis, kan ju inte bli annat än succé då! =)



Jobbar 8-17 imorgon, är sedan ledig fredag, och jobbar lördag och söndag.

Jag kliver nog upp rätt tidigt imorgon, eftersom att jag ska gå ner till jobbet.

Det är det som är den största utmaningen med att sluta röka, det där med att inte ta en cigg när man är ute och går..
Men man måste ju börja någonstans, och varför inte ta tjuren i hornen på en gång? ;)

Ska nog ringa mormor och morfar imorgon, kolla så att jag kan hjälpa dom med fönsterputsandet efter jobbet
. Sedan kanske man passar på att hälsa på farsan och tigger lite mat? =P

Nu kommer det lite bilder från dagarna med trippel-S, från i helgen och bra väder!










Det blev lite blandade bilder! Från semestern iaf  :)

Godnatt!

N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0