Lönen, vart fan är den!?!?!?!?!



Vi har gått från U&C Restauranger AB till Svenska McDonald´s AB.

D.v.s. från franchise till Svenska.

Ingen lönespecifikation har vi fått, utbetalningsdag för lön är idag, den 25:e. Första lönen skulle komma på utbetalningsavi, men jag har inte fått någon.

Jag är kund hos Swedbank, och avin kommer från Nordea, så jag förväntar mig inga pengar före onsdag, men avin borde ha anlänt idag!?

Har man Nordea, så skulle pengarna komma in på kontot på en gång. Kan hända att dom sitter på mitt konto (farsan öppnade ett konto åt mig hos Nordea när jag var liten som han skulle sätta in pengar på, men gjorde aldrig det).

Jag ringde tidigare i veckan, men dom sade att jag var tvungen att legitimera mig för att komma åt de uppgifterna.
Nu har jag som bekant en veckas ledigt, skönt, så det första jag gör imorgon är att jag kommer åka ner och kolla kontot, och isf fixa så att dom överför pengar till Swedbank på en gång varje månad hädanefter.

Jag hoppas att pengarna sitter där, eftersom det skulle underlätta.
Jag orkar inte betala 50 jävla kronor för att hämta ut lönen, och orkar inte vänta.

Men håller tummarna, även om jag inte förväntar mig något under...

Inte bara jag som inte har fått något besked, utan hälften av kollegorna också.
Det som är störande är att jag inte vet hur mycket jag får i lön än...



Räknar med en låg lön, 10000.



Idag så har jag jobbar 10-16, köket hela dagen.
Gick la sisådär.
Inge mycket, men hamnade efter hela tiden. KONSTIGT.

Tänkte ha filmkväll här hemma, men alla bangar ur, så jag ska bara vara. Ska sätta mig ute nu eftersom det är så skönt väder!! =)


Hörs då!

Tjarå!

N

Kommentarer
Postat av: Tony

Ibland är det bra att man har Nordea :D

2009-05-25 @ 22:11:32
URL: http://adicto.blogg.se/
Postat av: sofia

Men jag har fått lön och jag har handelsbanken. Inte fixat nåt med nån avi heller så..

2009-05-25 @ 23:30:07
URL: http://frokenengstrom.blogg.se/
Postat av: katja

min lön ligger på 1050 i månaden (Y) HAHAHA

2009-05-26 @ 01:51:02
URL: http://zetterbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0