Fotboll, bilfärd femton ggr, brännboll



Vilket kanonväder vi har idag! Knappt ngn vind alls, skinande sol och fan inte många moln i luften! =)

En annan har vart vaken i ett par, tre timmar nu, medan Cissi & Peter (slöfockar som dom är) kliver upp nu!!

Jag har precis käkar frulle, tog Peters alla mackor, bortsett från dom som gick ut 3:e maj, och en tallrik med havrekuddar och mjölk.

"Åååhh jävlar, den satt som en snöboll i skrevet!"


Igår var en ganska så händelserik lördag ändå.
Sparkade först boll med Erik, Niklas, Nils och några till.

Sedan kom Peter och Cissi och hämtade upp mig vid Södra Allén, där vi höll till, och så for vi hem till mig, jag fick hämta lite ombyte, sedan bar det av till Hydro för att tvätta Peters fågelbajsskitiga bil. Efter det drog vi till Curres och svalde ett par burgare.

Bredsand blev nästa hållplats och hämta findrickat.
Sedan bar det ut norrut till Norra Berget för att spela brännboll.
Vi hade sagt 19-1930, men vi kom runt 1950..

Fint folk kommer sent^^

Vi spelade ett par matcher, men det var inte speciellt roligt eftersom det inte var någon som var seriös för fem öre, bortsett från när man skulle slå, då sprang dom som några jävla gaseller!

Innelaget öste, utelaget drack.
HAHAHA!

Så man lessnade ganska kraftigt efter en kort stund.

Så vi begav oss till Moberg och resten, men inte en käft av dom syntes, så vi gav upp får hem till Peter, a.k.a. PTÅ, och "efterfestade" där. Inte mycket till efterfest, men det var en väldigt trevlig liten trio vi bildade.

Satt och tittade på ESC, där Norge knullade alla andra bidrag och tog en solklar seger, fan nästan dubbelt så många poäng som näst bästa bidraget.

Vi kollade även lite Yrrol, Full Frys och surfade runt lite.

Hahaha!


Men det var en trevlig kväll, en annan var väldigt nykter och tog det lugnt. Drack hela 4 groggar på hela kvällen.

Marre ringde även, precis när man lagt sig, så vi snackade la en 20 minuter iaf.
Får se om vi tar en kaffe idag eller hur det blir.

Jag känner att jag vill göra något idag, men vet dessvärre inte riktigt vad det skulle vara. Men klarar inte av att bara vara hemma när det är så bra väder som det är!

Men har inga pengar så kan inte göra så mycket. Jag är ju i Midälva nu, cykeln på jobbet och cykelnyckeln hemma i Granloholm.

Skulle gärna har cyklat ut till Ljustadalen och familjen och grillat med dom, men orkar inte gå genom hela stan först.

Får se om jag kanske besöker styvmor eller så, om inte annat så drar jag la hem sen, gåendes, det är ju så skönt!

=)

Nu orkar jag inte skriva mer.

Får se om jag skriver något mer i eftermiddag eller kväll.


Ha en kanonbradag allihopa!

N

Kommentarer
Postat av: sofia

men ja, kul att bara hoppa in sådär när alla börjar bli less då

2009-05-17 @ 19:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0