JVM-finalen mellan Kanada - USA lätt det




Inte ofta som jag bloggar nu inte. Men har ingen lust att skriva längre. Det går i perioder.


DET ÄR SVINKALLT UTE BTW!



Har jobbat 10-19, men försov mig lite (A).


SÅG EN GRYM HOCKEYMATCH INATT!


JVM-finalen mellan Kanada - USA.


Jag höll på USA, dels för att dom slog ut oss i semifinalen, sedan HATAR jag Kanada.

Så jävla jämn match, och den innehöll ALLT!

Snabb hockey, bra anfall, bra försvar, 4 bra målvakter (båda lagen bytte målvakt), skitsnygga mål, skitfula mål, tacklingar, sjyssta som osjyssta. Spänning. Hopp. ALLT!

Finns bara en nackdel med matchen och det var att Sverige inte var ett av lagen.

Lagen följdes åt hela matchen, aldrig mer än ett ettmåls-överläge.

Tills i tredje perioden, i mitten av den så gör USA 4-3, och några minuter senare gör dom 5-3.
Kanada är ett lag vi har sett legat under ett flertal gånger, och dom ger sig aldrig. Så jag visste det skulle bli match, trots att dom låg under med 2 mål med bara några minuter kvar.

Och vad händer? Kanada lyckas göra två snabba mål och matchen går till Sudden Death.

Jag höll hela tiden på USA och hoppades innerligt att dom skulle orka resa sig än en gång.

Och 4:41 in i sudden kontrar USA i ett 3 mot 1-läge efter en bra räddning av målvakten Cambell. Och dom gör mål! :D


USA! USA!


Så skönt att något annat lag än Kanada kunde få vinna! :D

Nice som fan!


Har inte sett en sådan underhållande match som igår. Helt sjukt!

Lätt värt att sitta uppe och vänta!


Nu ska jag sova, jobbar 6-19 imorgon.


N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0